5.5.10

Untuk Bakal Isteriku..

Jantung pisang si Jantung Hati..

bukan aku tak mahu
bukan aku sengaja nak buat kamu tunggu
tapi aku malu

kulit bibir,kulit muka ku tebal tapi aku bukan seorang yang mahu tebalkan muka
aku takut kamu tak suka
bila aku berkata..

walaupun aku selalu nampak kamu
pujaan hatiku..
walau aku selalu selisih dengan kamu
setiap pagi aku nampak kamu dengan beg sandang mu..
kamu selalu tunduk segan tersipu sipu..
tapi aku biarkan semua itu berlalu

memang sengaja aku tak mahu naik lif dulu
memang sengaja aku tak mahu bertembung dengan kamu
aku kelu

aku selalu nampak kamu dengan dia
berbincang berborak ketawa suka ria
aku sangka kamu miliknya
aku sangka kamu dan dia ada apa apa..

tekad di hati ku untuk beritahu..
tentang perasaan yang bertahun lama aku pendamkan itu..
aku mahu bagitahu siapakah aku..
siapakah yang selama ini menuliskan nota di atas meja kerja mu..
siapakah yang selama ini yang selalu mengawasimu dari setiap penjuru..

ternyata jodoh antara kau dan aku..
tak sejauh yang tercapai dalam akal fikiran yang selama ini aku fikir agak mustahil..

sekarang kau sudah jadi milikku..
sekarang kau lah siang dan malam ku..
mimpiku yang kabur selama ini nyata..
indah ku yang tak sirna selama ini bercahaya..
pemuja rahsia ku selama ini kini bersama..

ku mohon pada tuhan agar berikan aku jalan..
untuk aku menjagamu dalam tidur dan bangunmu
selama aku masih bertahan..

selama aku masih bertahan

No comments:

Post a Comment