5.4.10

Evolusi KL Drift 2

Cerita yang mengisah tentang kegiatan haram (mengedar dadah), Joe lakonan Aaron Aziz yang berjaya ditumpaskan oleh sepasukan polis yang diketuai Kamal lakonan Remy Ishak setelah dibantu oleh Zack lakonan Syamsul Yusof selaku watak utama.

Cerita yang wajar diberi pujian, lakonan yang berkesan terutama watak Joe, jalan cerita yang tersusun kemas walaupun plot cerita agak mendatar. 'Feel' juga nampak berkesan terutama ketika Aleya mati di tembak. Aksi yang dilakukan juga nampak menarik.

Secara keseluruhan, jika mahu menyokong filem tempatan, inilah masanya di mana producer mengeluarkan filem yang berkualiti. Setiap filem ada cacat celanya tapi filem arahan Syamsul ini memang jauh berbeza dengan yang petama dan juga filem-filem aksi Malaysia yang lain. Boleh dikatakan produk ini antara produk skop production yang terbaik. Lakonan Syamsul juga nampak telah diperbaiki dan tidak nampak terlalu kaku. Rambutnya juga tidak bergerak dari awal cerita hingga ke penamat..

Selamat menonton!

3 comments:

  1. ko ni mcm wartawan hiburan la plak abg hashim..

    ReplyDelete
  2. ada kalanya aku terasa begitu..

    ReplyDelete
  3. anak hashim7/4/10 12:49

    aku rs citer ni mendatar n xde point..diorg nk tnjk aksi drift je yg lbh...shamsul nyer lakonan kene improve lg..stil nmpk mcm amatur nyer lakonan.overall i think dpt 2.5 out of 5 stars =p

    ReplyDelete