8.4.10

Clash of The Titans

Filem ini mengenai dewa dewi satu masa dahulu. Dalam filem Titans kali ini, hanya watak Zeus dan juga Hades (watak jahat utama) yang ditonjolkan. Manusia yang sudah tak tahan dengan sikap dewa dewi yang tak 'mempedulikan' meraka tidak lagi mengharapkan dewa dewi bahkan tidak berdoa sekali pon. Ini menyebabkan kuasa dewa utama (Zeus) semakin berkurangan. Zeus mengharapkan manusia untuk berdoa dan melutut kepadanya.

Dengan pengaruh kuasa jahat (Hades) Zeus telah mengarahkan makhluk perosak untuk memusnahkan Argos iaitu bandar paling bertamadun untuk manusia ketika itu. Tidak ada cara lain untuk membunuh Kraken (makhluk perosak) melainkan menggunakan kepala Medusa.

Manusia perlu membunuh Kraken sebelum gerhana matahari atau menyerahkan Andromeda (puteri Argos) kepada Hades sebagai syarat untuk selamat. Manusia, dibantu oleh perseus (anak Zeus) mencari jalan untuk menghapuskan Kraken dengan mengambil kepala medusa.

Secara keseluruhan, jalan cerita filem ini hampir sama dengan cerita dewa dewi sebelumnya tapi telah di ubah sedikit mengikut kesesuaian cerita.watak-watak seperti Medusa, Hades, Zeus, Athena dan Perseus memang selalu dipakai untuk cerita sebegini.

Teknik CGI yang berkesan,aksi yang agak mendebarkan. Secara purata, cerita ini bukanlah seperti yang kita sangka. Perang besar yang melibatkan strategi dan sebagainya. Aksi perangnya juga hanya melibatkan beberapa orang (tak lebih 10). Tahyul semata-mata.

biasa sahaja.

2 comments:

  1. anak hashim23/4/10 11:13

    citer ni lbh kurg mcm percy jackson..

    ReplyDelete
  2. Anonymous29/4/10 16:13

    tengok la how to train your dragon!!!best!!!

    ReplyDelete